Ak nemáte čas čítať, pozrite si video s titulkami.
Pre tých, ktorí ocenia hĺbku písaného slova….
Z pohľadu cyklistu, ktorý sa potrebuje do mesta dostať z lokalít, Senec Gardens, Mlynský klin, Lesopark, Južná brána, či z neďalekej Turne, je jazda do mesta na bicykli po bežných komunikáciách stále adrenalínový zážitok. Cyklochodník spájajúci tieto lokality s mestom zatiaľ neexistuje a tak sa jazde po bežných cestách nemožno vyhnúť.
ALE… 😉
Na nové asfaltové povrchy sa namaľovali nové vodorovné dopravné značenia (čiary) a na najfrekventovanejšej ceste číslo 62 „Senecká“, vedúcej od Diaľničnej cesty, ponad železnicu, smerom na Sládkovičovo, sa tak vytvorila krajnica v šírke „komfortných“ 1,5m, čo dáva cyklistovi aký – taký pocit väčšieho bezpečia.
A to v oboch smeroch. Nerozšírila sa teda vozovka, nie je to ani cyklistický chodník ale zdá sa, že sa zúžili oba jazdné pruhy. Na väčšine cesty od križovatky Senec Gardens do Senca a späť je tiež obmedzená rýchlosť na 70km/h a na 50km/h – už len aby ju vodiči dodržiavali….
Ale pozor! Aj keď je krajnica širšia, neznamená to, že cyklista je kráľom na ceste. Naopak. Pre vlastné bezpečie sa oplatí aj za bieleho dňa zapínať na bicykli zadné, výstražné červené svetlo, aby vodič cyklistu registroval už z diaľky. Z mojich vlastných skúseností – používam spomínané „blikačky“ dve – druhú na ruksaku, ktorý mám na chrbte – drvivá väčšina vodičov ma predpisovo obieha, často krát vo vzdialenosti väčšej, ako určuje vyhláška.
A toto by som rád zdôraznil. Ak je cyklista zodpovedný a riadne označený a vodič sa venuje dianiu pred vozidlom, nie vzruchom vo vozidle, šanca, že dôjde ku zrážke sa výrazne znižuje. Potom je to už len o vzájomnej ohľaduplnosti.
Pozrite si viac príspevkov o cyklistoch a cyklochodníkoch v našom meste, napr. Aké nebezpečné miesta má nový, bezpečný cyklochodník v našom meste?